Visar inlägg med etikett Övrigt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Övrigt. Visa alla inlägg

2011-09-04

Nyöppnad scrapbookingbutik!

Hej på er!
Min vän Anna har i dagarna öppnat scrapbookingbutiken http://www.stromstadscrapbooking.se/. Jättefint utbud med många originella stämplar som inte finns att hitta någon annanstans i Sverige. Gå in och kolla!
Kram Kristin

2011-08-27

Fjärilar

 Här kommer ett kort med papper från Pion Designs fina kollektion. Fjärilarna är gjorda med en punch från Martha Stewart.
Baksidan med min personliga stämpel.
Kortet i sin heltid. Blommorna kommer från Magnolia och alla former är utstansade med figurer från Spellbinders.

2011-07-14

Kort med bling

Detta kort är gjort med papper från Maja Design. Blomstämpeln och textstämpeln är monterade med 3D-kuddar (vilket gav en riktigt snygg effekt). Underst ligger en liten kakservett. Spellbinders Photo Corners passade fint här.
Blinget i hörnet är från ett armband som jag råkade ta sönder för ett tag sedan. Heja återvinning!
Dessa pärlor fick jag av min barndomsvän tillika kortmakare Anna, som har en jättefin kortblogg. Det var ett gäng pärlor i ett band och så kunde man klippa loss så många man ville använda. Mycket behändigt.
Här är det i sin helhet. Tycker att det blev riktigt bra!

2011-07-10

Blommor överallt

Oj, vad blommigt detta blev. Hade lite problem att få mina sidenband att sitta still men det gick till slut. Ändamålet för kortet är fortfarande oklart, men det funkar nog som exempelvis födelsedagskort.

Iiiiiihh, blommorna invaderar även på insidan.

Magnolia Trollsländor

 Detta kort blev ett "trevlig sommar"-kort till min chef från mig och kollegorna. Papper från Maja design och Magnolias stämplar "Fairy Tale Dragonflies". Stämplarna är färglagda med Promarkers. Älskar mina Promarkers med skulle önska att de hade lite tunnare spets. Jag köpte en gäng Tombows-pennor med är inte lika förtjust i dem, så jag kör vidare med mina gamla favoriter ett tag till.
 Insidan fick också en Magnolia-stämpel som heter "En hög med hjärtan". Mycket användbar stämpel. Bården är stansad med en die från Magnolia.

Fina fina Maja Design

Här har jag använt en klar favorit inom papper. Maja Design har så himla fina saker. Svårt att begränsa sig i sitt habegär. Kanterna är sydda på maskin och dien är Spellbinders Dahlia.
På insidan gjorde jag en liten ficka med en tag där man kan skriva sin hälsning. På överkanten av fickan har jag använt Martha Stewarts punch "Flower bed".