Visar inlägg med etikett Julkort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Julkort. Visa alla inlägg

2011-11-19

Juldikt

Här är ett kort med Viktor Rydbergs fina tomtedikt.
Hjärtat är målat med Crackle paint och det lilla hänget kommer från Panduro.

Midnatt råder

Det här kortet blev jag riktigt nöjd med. Blommorna kommer från Strömstad scrapbooking och även papperet som är Pion Design. Hjärtat är målat med vit Crackle paint.

Pepparkakor

Här har jag gjort ett blått julkort med en söt stämpel från Panduro.
Pepparkaksrecept!
God Jul-stämpeln kommer från Vilda och papperet från Maja design.

Sovande tomte

Den här lilla sovande tomten kommer från Vilda Stamps och är inköpt hos Strömstad scrapbooking. Papperet kommer från Maja design.

Julkort Magnoliastämpel

Detta fina glitterpapper kommer från My minds eye och är inköpt hos Strömstad Scrapbooking. Även blommorna kommer därifrån. Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med Promarkers.
De små enkvistarna är gjords med en punch från Martha Stewart.

Vit julgran

Här är samma fina gran igen fast i vit tappning. Hörnen är utstansade med dies från Spellbinders.

Julkort Cheery Lynn julgran

Nu har jag suttit och gjort julkort efter julkort under en väldigt intensiv period. De skall säljas i en liten butik i Trollhättan så det blev en viss tidspress. Här har jag använt en die från Cheery Lynn inköpt från fina nätbutiken Strömstad Scrapbooking. Jag tycker jättemycket om den och den funkar fint i Cuttlebug.
Halvpärlor som julgranskulor funkade fint. Jag har stansat granen fem gånger och monterad ihop den med 3D-kuddar för att få ett djup.
Så här blev den från sidan.

2011-10-09

Blått julkort

Det här julkortet gjorde jag i skaparverkstan på scrapmässan i Karlstad. Stämpeln kommer från Gorjuss girls och är färglagd med Promarkers. Papphjärtat har målats med genomskinlig cracklepaint och sprayats med lite glimmermist. Bokstäverna är gjorda med en märkapparat från Dymo.
Den här lilla synonymstämpeln är väl fin! Den kommer från Papermaze och säljs hos Strömstad scrapbooking.
Helheten.

Julkort med Vilda-stämpel

Jag har fått in en rätt stor beställning på julkort, så nu gäller det att sätta fart med  mitt pysslande. Den här fina stämpeln kommer från Vilda Stamps och är inhandlad i webbutiken Strömstad Scrapbooking. Även papperet, som kommer från Pion design, är inhandlat där.
De små kvistarna är tillverkade av en punch från Martha Stewart, som visat sig mycket användbar. Rosorna kommer från Strömstad Scrapbooking, som har mycket fina blommor.
Vänster insida är stämplad med en fin liten gran från Bildmålarna. Jag har sedan använt en die från Nellie Snellen, som snabbt blivit en favorit. Alltsammans är inhandlat på Strömstad Scrapbooking.
Kortet i helfigur på min blåsiga balkong :)

2011-09-15

Julkort

Här har jag gjort ett julkort med papper från Maja design och julkulestämplar från Panduro.
Den här fantastiskt vackra julrosen har jag köpt från Strömstad scrapbooking
Textstämpeln kommer från Papermania. De har en massa användbara julstämplar nu.
På insidan ett litet pepparkaksrecept som Panduro hade fått in som clearstamp.

Julkort Winter Friend

Mitt bidrag till Altheas julkortsutmaning denna vecka är gjort med en stämpel från Gorjuss Girls som heter Winter Friend. Den är inhandlad på den nyöppnade scrapbutiken Strömstad Scrapbooking, som har ett helt fantastiskt utbud av stämplar och pynt.
Stämpeln är målad med Promarkers och sprayad med transparent Glimmermist. Vita halvpärlor från Panduro får föreställa fallande snöflingor.
Papperet kommer från Maja Designs julkollektion som jag köpt en massa av till toppenpris på Altheas Mix. Textstämpeln kommer från Papermania Noel.

2011-08-20

Ännu ett julkort

Detta är mitt bidrag till Altheas julkortsutmaning för denna veckan. Papperet kommer från Maja design.
På bägge insida av flikarna finns små fickor där man skriver sin julhälsning.
 Kortet i sin helhet.

2011-08-12

Altheas julkortsutmaning - annorlunda julkort

Julkortsutmaningen hos Altheas mix denna vecka innebar att man skulle göra ett annorlunda julkort, men att det skulle kunna postas som ett julkort. Jag valde att göra ett zick-zackkort med papper från Maja Designs julkollektion och en julstämpel från Gorjuss. Längst upp har jag använt min punch från Martha Stewart.
Här är kortet från ena sidan med en stämpel med Viktor Rydbergs tomte-dikt stämplad. Det var lite svårt att få till ett bra foto då solen plötsligt tittade fram och jag var tvungen att fota snabbt för att hinna till jobbet.
 Här är andra sidan. Jätterolig men lite klurig utmaning.

2011-08-03

Julkortsutmaning

Då var det dags för julkortsutmaning igen. Det är som vanligt Altheasmix som är anordnare. Så kul!
Denna veckan skulle vi använda papper från Maja Design. Jag valde papperet "Vinterkyla". Pynten kommer från Magnolia. Stämpeln är också Magnolia och heter "En hög med hjärtan".
Textstämpel från Panduro.
Insidan
Kortet i sin helhet.

2011-07-29

Årets första julkort

Årets första julkort färdigt! Är med i Altheasmix julkortsutmaning där det är en ny rolig (och julig) utmaning varje vecka.
Stämpeln kommer från Ladybug and friends och är färglagd med Promarkers. Den är stansad med Spellbinders och sedan monterad med 3d-kuddar.
 Glittriga snöflingor i övre hörnet...
...och en liten (snö)uggla i nedre.
Insidan med cherry blossoms och julstämpel från Inkido.
Och så andra insidan med julpapper från Maja design, ett hjärta från Tim Holtz och die från Spellbinders.
På baksidan en liten julstämpel från Panduro. Bården är gjord med die från Magnolia.
Kortet i sin helhet. Papperet kommer från Maja Design och är sydd i kanterna på symaskin. Tagen är från Spellbinders och God Jul-stämpeln kommer från Panduro.