2011-09-18

Altrad ask

Nu har jag frångått kortmakandet lite och altrat en ask som från början var helt vit.
Papperet kommer från Maja Design och på sidorna av locket har jag satt fast en spetskant.
Insidan blev också prickig, fast ett annat papper. Det gick åt en hel del designark till detta.
Blommorna kommer från min vän Annas butik Strömstad scrapbooking. Fjärilarna är utstansade med en punch från Martha Stewart och stämpeln är Inkido, om jag inte minns fel. Det var ett kul pyssel det här med askar, det kommer nog att bli många fler. Julen kommer ju rätt som det är.

2011-09-15

Julkort

Här har jag gjort ett julkort med papper från Maja design och julkulestämplar från Panduro.
Den här fantastiskt vackra julrosen har jag köpt från Strömstad scrapbooking
Textstämpeln kommer från Papermania. De har en massa användbara julstämplar nu.
På insidan ett litet pepparkaksrecept som Panduro hade fått in som clearstamp.

Julkort Winter Friend

Mitt bidrag till Altheas julkortsutmaning denna vecka är gjort med en stämpel från Gorjuss Girls som heter Winter Friend. Den är inhandlad på den nyöppnade scrapbutiken Strömstad Scrapbooking, som har ett helt fantastiskt utbud av stämplar och pynt.
Stämpeln är målad med Promarkers och sprayad med transparent Glimmermist. Vita halvpärlor från Panduro får föreställa fallande snöflingor.
Papperet kommer från Maja Designs julkollektion som jag köpt en massa av till toppenpris på Altheas Mix. Textstämpeln kommer från Papermania Noel.

2011-09-04

Nyöppnad scrapbookingbutik!

Hej på er!
Min vän Anna har i dagarna öppnat scrapbookingbutiken http://www.stromstadscrapbooking.se/. Jättefint utbud med många originella stämplar som inte finns att hitta någon annanstans i Sverige. Gå in och kolla!
Kram Kristin

2011-08-27

Fjärilar

 Här kommer ett kort med papper från Pion Designs fina kollektion. Fjärilarna är gjorda med en punch från Martha Stewart.
Baksidan med min personliga stämpel.
Kortet i sin heltid. Blommorna kommer från Magnolia och alla former är utstansade med figurer från Spellbinders.

2011-08-20

Ännu ett julkort

Detta är mitt bidrag till Altheas julkortsutmaning för denna veckan. Papperet kommer från Maja design.
På bägge insida av flikarna finns små fickor där man skriver sin julhälsning.
 Kortet i sin helhet.

Pion design

Det blir inte lika mycket pysslande nu när semestern är över och man är tillbaks i arbete igen, fixade dock ihop ett grattiskort med papper från Pion design. Tanken var att det skulle bli ett lite "manligare" kort, men det är inte så himla lätt att få till det. Blev helt okej ändå tycker jag.
Metallhörnen kommer från Panduro och cirkeln med stämpeln på är monterad med 3d-kuddar.
På vänster insida finns ett fack för pengar eller presentkort.
Kortet i helfigur.

2011-08-12

Altheas julkortsutmaning - annorlunda julkort

Julkortsutmaningen hos Altheas mix denna vecka innebar att man skulle göra ett annorlunda julkort, men att det skulle kunna postas som ett julkort. Jag valde att göra ett zick-zackkort med papper från Maja Designs julkollektion och en julstämpel från Gorjuss. Längst upp har jag använt min punch från Martha Stewart.
Här är kortet från ena sidan med en stämpel med Viktor Rydbergs tomte-dikt stämplad. Det var lite svårt att få till ett bra foto då solen plötsligt tittade fram och jag var tvungen att fota snabbt för att hinna till jobbet.
 Här är andra sidan. Jätterolig men lite klurig utmaning.

2011-08-08

Magnolia skottkärra

Här har jag använt mig av en nyinköpt ministämpel från Magnolia föreställande en skottkärra. Papperet kommer från Maja Design (som vanligt).
Blommorna och dekorationsbären är också Magnolia. Stämpeln kommer från Inkido.
Stämpeln i närbild. Ett mycket användbart motiv.
Kortet i sin helhet.

2011-08-07

Kul design

Här kommer ett grattiskort med lite annorlunda design mot vad jag brukar göra. Papper från Maja Design och grattisstämpel från Inkido.
Cupcake-stämpeln är färglagd med Promarkers som vanligt. Väntar på Copics-pennor som jag beställt, hoppas på att det skall bli lite enklare att måla med tunnare spets.
Insidan med papper från Maja design och en liten Gorjuss-stämpel.
Och så baksidan med min personliga stämpel på en tag från Spellbinders.